هدف و محدوده پروژه :

هدف از اجرای این پروژه ارائه خدمات طراحی، شبیه سازی، امکانسنجی و تأمین خطوط مخابراتی، تأمین تجهیزات و پیاده سازی، نگهداری، پشتیبانی و بهینه سازی و آموزش در سطح شبکه گسترده موسسه مالی و اعتباری کارسازان آینده (300 شعبه در سطح کل کشور) و استقرار تیم فنی پشتیبانی به صورت 7*24 می باشد.

خلاصه پروژه :

در این پروژه فعالیت های کلان طراحی، شبیه سازی (Opnet و GNS3)، پیاده سازی و بهینه سازی شبکه گسترده در حوزه های: ساختار آدرس دهی، مسیریابی، امنیت، کیفیت سرویس (QOS)، مدیریت ، سرویس VOIP و WAN Optimization انجام شده است.

فاز نگهداری شامل: نگهداری و پشتیبانی معماری منطقی شبکه گسترده، ساختار امنیت، سرویس های ارزش افزوده ((VOIP ، WAN Optimization و ساختار مدیریت و مانیتورینگ به همراه برگزاری دوره های آموزش استاندارد شرکت Cisco در سطوح مختلف می باشد.

هدف و محدوده پروژه :

تدوین نقشه راه و استراتژی گذر از IPv4 به IPv6 در سطح شبکه IP Backbone کشور، ارائه دهندگان سرویس، سازمان ها، ارگان ها ،مشترکین و …

خلاصه پروژه :

فعالیت های اصلی در این پروژه شامل : فعالیت های مطالعاتی و تطبیقی، ارائه راه کارهای گذر، اجرا و پیاده سازی، الگوهای گذر در سطح میزبان ها،  راه حل های گذر سیستم های امنیتی، تدوین استراتژی ها و دستورالعمل ها می باشد. در این راستا طرح گذر از IPv4 به IPv6 در سطح شبکه IP MPLS کشور، شبکه اپراتورهای موبایل، شبکه های VOIP و Video، ارائه دهندگان سرویس، سامانه های امنیتی و … مشخص شده است.

هدف و محدوده پروژه :

هدف از اجرای این پروژه تدوین طرح جامع شرکت ارتباطات زیر ساخت در حوزه های شبکه ملی IP ، مرکز داده ملی و زیرساخت یکپارچه مدیریت شبکه بوده است.

خلاصه پروژه :

در این پروژه طراحی وضعیت مطلوب شبکه ملی IP MPLS (شامل طرح گذر از IPv4 به IPv6) ، مرکز داده ملی (مبتنی بر Green Data Center، VMDC و Cloud Computing) و زیرساخت مدیریت یکپارچه شبکه هسته (IP Backbone) کشور مبتنی بر راهبردها، اهداف و چشم اندازهای 5 ساله شرکت ارتباطات زیرساخت طراحی و تدوین شده است.

  این پروژه در فازهای کلان زیر در حوزه های فوق الذکر انجام شده است:

 تدوین متدولوژی و دامنه انجام کار ، شناخت وضعیت موجود، تحلیل و بررسی وضع موجود ( آنالیز شکاف)، مطالعات تطبیقی، طراحی وضعیت مطلوب و تحلیل اقتصادی و طرح گذر از وضع موجود به وضع مطلوب (Migration Plan).

هدف و محدوده پروژه :

هدف از اجرای این پروژه انجام طراحی تفصیلی شبکه IP MPLS 2 ، شبیه سازی و تدوین RFP مربوطه بوده است.

خلاصه پروژه :

در این پروژه وضعیت مطلوب شبکه IP MPLS جدید شرکت ارتباطات زیرساخت در حوزه های : طرح توپولوژی و همبندی، طرح آدرس دهی ، طرح مسیریابی (IGP و EGP)، طرح MPLS و Forwarding ، طرح MPLS TE ، طرح HA ، طرح QOS ، طرح سرویس های لایه 2 و 3 ، طرح ساختار مراکز IXP و طرح IPv6 تدوین شده و سپس خروجی های مربوطه از فاز طراحی تفصیلی توسط ابزارهای Opnet و GNS3 شبیه سازی شده و پیکربندی های مربوطه ارائه شده است. در نهایت اسناد مناقصه (RFP) مربوطه تهیه شده است.

هدف و محدوده پروژه :

هدف از اجرای این پروژه تدوین طرح جامع امنیت شبکه (Security Master Plan) موسسه مالی و اعتباری کارسازان آینده بوده است.

خلاصه پروژه :

در این پروژه شناسایی و مستند سازی اهداف امنیتی، تحلیل وضعیت موجود، ترسیم وضعیت مطلوب ، پایه گذاری نظام جامع مدیریت امنیت اطلاعات (تبیین برنامه راهبردی) و تدوین نقشه راه و مراحل گذر در حوزه های امنیت سازمانی، امنیت فیزیکی، منطقی و نرم افزار در شبکه بانک (در سطح کل کشور) انجام شده است.

متدولوژی های اصلی انجام این پروژه برمبنای چارچوب ISMS (ISO/IES 27001) و ITILv3 بوده است.

هدف و محدوده پروژه :

هدف از این پروژه ارائه خدمات طراحی و پیاده سازی شبکه محلی (Campus LAN) و سرویس IP Telephony شرکت سامیک بوده است.

خلاصه پروژه :

در این پروژه وضعیت مطلوب شبکه محلی و سرویس های مربوطه (Email، Web، Active Directory، Internet Accounting، DNS، DHCP، WSUS،  Anti-virus، FTP و …) به همراه سرویس IP Telephony (مبتنی بر راهکار شرکت Panasonic) طراحی و پیاده سازی شده است. لازم به ذکر است در این پروژه جهت پیاده سازی سرویس ها از راهکار مجازی سازی شرکت VMware استفاده شده است.

هدف و محدوده پروژه :

هدف از این پروژه برقراری ارتباط VOIP شرکت ایرتویا بین دفاتر کیش و تهران می باشد.

خلاصه پروژه :

در این پروژه بر اساس نیازمندی های کارفرما، شبکه VOIP طراحی و LOM مربوطه تهیه شده، سپس پس از تأمین تجهیزات مورد نیاز، ارتباط دفاتر کیش و ساختمان های ستادی تهران از طریق شبکه MPLS برقرار شده و سرویس VOIP مبتنی بر راهکار Unified Communication شرکت Cisco (به همراه راهکار کامل  HAو SRST) پیاده سازی شده است. لازم به ذکر است در این پروژه امکان اتصال تلفن های همراه (Android و IOS) مورد نظر کارفرما از طریق برقراری ارتباط SSL VPN به شبکه VOIP نیز میسر شده است.

هدف و محدوده پروژه :

هدف از این پروژه طراحی و بهینه سازی شبکه محلی صندوق ضمانت و سرمایه گذاری تعاون بوده است.

خلاصه پروژه :

در این پروژه وضعیت مطلوب شبکه محلی ساختمان های ستادی صندوق ضمانت و سرمایه گذاری تعاون در حوزه های همبندی، آدرس دهی،مسیریابی، امنیت (802.1X و ..)، مدیریت ، مجازی سازی و ذخیره سازی و سرویس های شبکه محلی (مبتنی بر ESXi 5.1) طراحی و پیاده سازی شده است. در پایان پروژه دو دوره آموزشی به صورت Work Shop متناسب با نیاز کارفرما، در حوزه شبکه و سرویس ها برگزار شده است.

هدف و محدوده پروژه :

هدف از اجرای این پروژه طراحی مرکز عملیات امنیت شبکه (SOC) موسسه مالی و اعتباری کارسازان آینده بوده است.

خلاصه پروژه :

در این پروژه بررسی و تحلیل اهداف و راهبردهای ایجاد مرکز SOC ، طراحی مفهومی، طراحی تفصیلی و تدوین برنامه اجرا و پیاده سازی مرکز عملیات امنیت شبکه (SOC) موسسه مالی و اعتباری کارسازان آینده انجام شده است.

طراحی انجام شده در این پروژه به صورت ماژولار و در 8 حوزه عملیاتی انجام شده است.

هدف و محدوده پروژه :

هدف از این پروژه طراحی و پیاده سازی شبکه محلی (Campus LAN) شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب بوده است.

خلاصه پروژه :

در این پروژه وضعیت مطلوب شبکه محلی (Campus LAN) شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب مبتنی بر توصیه ها و Best Practice های شرکت Cisco طراحی و پیاده سازی گردید. در این پروژه راه اندازی و پیکربندی سوئیچ های Cisco 6500 و Cisco 4500 و Cisco 2960 به منظور انتقال ترافیک های Voice و Data صورت گرفته است.

هدف و محدوده پروژه :

هدف از این پروژه ارائه خدمات مشاوره و هدایت تیم نگهداری و پشتیبانی شبکه گسترده بانک تجارت می باشد.

خلاصه پروژه :

در این پروژه خدمات مشاوره و هدایت تیم نگهداری (Expert Support) در راستای بهینه سازی شبکه گسترده در بخش های مختلف شامل: ساختار آدرس دهی، مسیریابی، امنیت، مدیریت ، سرویس QOS و … انجام شده است.

هدف و محدوده پروژه :

هدف از این پروژه طراحی، پیاده سازی و بهینه سازی شبکه محلی، گسترده و Server Farm وزارت امور اقتصاد و دارایی در سطح استان تهران و شهرستان ها بوده است.

خلاصه پروژه :

در این پروژه پس از شناخت وضعیت موجود و تحلیل و آنالیز (Gap Analysis)، وضعیت مطلوب شبکه محلی و گسترده استان ها به تفکیک طراحی شد. سپس در فاز اجرا و پیاده سازی شبکه محلی و گسترده استان ها در حوزه های مختلف بهینه سازی گردید.

هدف و محدوده پروژه :

هدف از اجرای پروژه شناخت، آنالیز و تجزیه تحلیل، طراحی و ارائه برنامه گذر زیرساخت فعال شبکه Campus LAN ، WAN ، اینترنت و مرکز NOC بانک مسکن در سطح تعداد 1223 شعبه بانکی در سراسر کشور و همچنین 35 مرکز مدیریت و 7 ساختمان ستادی و 2 مرکز داده بوده است.

خلاصه پروژه :

در این پروژه پس از فاز شناخت وضعیت موجود و آنالیز و تحلیل شکاف، وضعیت مطلوب شبکه Campus LAN ، WAN ، اینترنت ، مرکز NOC و مرکز داده بانک مسکن در بخش های:

IP Addressing، Routing، L2&L3 Switching، Security، Redundancy، High Availability، Management & Monitoring، Quality of Service، Traffic Engineering، PFR and OER، WAN Optimization، VoIP، Video Conference تدوین شده است.

لازم به ذکر است طراحی انجام شده در این پروژه در سطح LLD (طراحی تفصیلی) بوده و کلیه پیکربندی های مربوط به تجهیزات در وضعیت مطلوب تدوین شده اند.

هدف و محدوده پروژه :

هدف از این پروژه ارائه خدمات طراحی، بهینه سازی و نگهداری شبکه محلی (Campus LAN) شرکت مهندسین مشاور پارس بوده است.

خلاصه پروژه :

این پروژه در چهار فاز شامل: شناخت وضعیت موجود، طراحی وضعیت مطلوب، پیاده سازی وضعیت مطلوب، و پشتیبانی شبکه انجام شده است.

شبکه Campus LAN شرکت پارس مبتنی بر مدل Collapse Core در ساختمان های ستادی طراحی شده و کلیه تجهیزات زیرساخت سوئیچنگ از برند Cisco انتخاب شده اند. همچنین جهت برقراری امنیت در بخش DMZ از فایروال های شرکت Juniper استفاده شده است. لازم به ذکر است در این پروژه پیاده سازی کلیه سرویس های شبکه ای مبتنی بر راهکارهای شرکت VMware نیز انجام شده است.

هدف و محدوده پروژه :

هدف از این پروژه تدوین طراحی مفهومی، تفصیلی و تهیه اسناد مناقصه مرکز داده جدید وزارت کشور می باشد.

خلاصه پروژه :

در این پروژه طراحی مفهومی، تفصیلی زیرساخت فیزیکی مرکز داده جدید وزارت کشور (Tier II) مبتنی بر استاندارد TIA-942 انجام شده و در نهایت اسناد مناقصه (RFP) مربوطه تدوین شده است.

هدف و محدوده پروژه :

هدف از این پروژه تدوین طرح Migration تجهیزات WAN بانک تجارت به مرکز داده جدید بوده است.

خلاصه پروژه :

در این پروژه طراحی مراحل و نحوه Migartion تجهیزات WAN High-End)) بانک تجارت به مرکز داده جدید تدوین شد و در فاز اجرا عملیات Migration با کمترین زمان اختلال در سرویس دهی (Zero Down Time) صورت گرفت.

هدف و محدوده پروژه :

هدف از این پروژه اصلاح و بهبود ساختار شبکه دانشگاه کردستان بوده است.

خلاصه پروژه :

در این پروژه ساختار آدرس دهی، Vlaning ، STP، گردش ترافیک، امنیت و مدیریت شبکه محلی دانشگاه کردستان متناسب با سیاست ها و نیازمندی های دانشگاه بهینه سازی گردید. (در این پروژه کلیه IOS های سوئیچ های شبکه محلی بر اساس آخرین نسخه موجود بر روی سایت رسمی شرکت Cisco به روز رسانی شده اند)

هدف و محدوده پروژه :

هدف از این پروژه بهینه سازی زیرساخت فعال مرکز داده بیمه آسیا بوده است.

خلاصه پروژه :

در این پروژه وضعیت مطلوب زیرساخت فعال مرکز داده بیمه آسیا در حوزه های: ساختار لایه بندی، آدرس دهی، سوئیچینگ و مسیریابی، سرورها و سرویس ها، مجازی سازی و ذخیره سازی، امنیت و مدیریت طراحی گردید. سپس راهکارها و پیکربندی های مربوطه در راستای بهینه سازی و افزایش کارایی و اتکا پذیری زیرساخت فعال مرکز داده صورت گرفته است. (در این پروژه ساختار امنیت مبتنی بر معماری Cisco Safe پیاده سازی شده است)

هدف و محدوده پروژه :

هدف از این پروژه ارائه خدمات مشاوره و طراحی روال های تست و نگهداری مرکز داده سایت جیحون بانک ملت می باشد.

خلاصه پروژه :

طراحی روال های تست و نگهداری در این پروژه در سه فاز انجام شده است: 1) طراحی روال های تست (Precommissioning ، Commissioning) زیرساخت فیزیکی مرکز داده 2) طراحی روال های تمیزکاری (Cleaning) مرکز داده 3) طراحی روال های نگهداری (Maintenance) مرکز داده

لازم به ذکر است که کلیه فرایندهای ذکر شده در این پروژه مبتنی بر چارچوب ITILv3 طراحی شده اند.

هدف و محدوده پروژه :

هدف از این پروژه بهینه سازی ساختار مسیریابی و گردش ترافیک در شبکه گسترده شرکت پست بوده است.

خلاصه پروژه :

در این پروژه پس از شناخت وضعیت موجود، فاز بررسی، تحلیل و آنالیز انجام شده و مشکلات ساختار مسیریابی و گردش ترافیک در وضعیت موجود شناسایی گردید. سپس وضعیت مطلوب ساختار مسیریابی بر مبنای پروتکل OSPF در سطح کل شبکه گسترده (تهران و شهرستان ها) طراحی و پیاده سازی گردید. (در این پروژه از راهکارهای کنترل ترافیک های ترانزیت، Route Filtering تدافعی، Cisco PFR ، تسریع زمان Convergence و … استفاده شده است)  

هدف و محدوده پروژه :

هدف از این پروژه انجام تست نفوذ (Pen Test) و ارزیابی امنیتی نرم افزارها، سرورها و سرویس های شبکه اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان می باشد.

خلاصه پروژه :

در این پروژه ارزیابی آسیب پذیری های شبکه در بخش های مختلف توسط ابزارهای استاندارد انجام شده و پیرو شناسایی نقاط ضعف امنیتی شبکه گزارش های مربوطه تدوین شده و راهکارهای عملیاتی جهت بر طرف نمودن این مشکلات مشخص شده است.

هدف و محدوده پروژه :

هدف از این پروژه ارائه خدمات نگهداری و پشتیبانی از زیرساخت مجازی سازی شرکت آبفا اراک بوده است.

خلاصه پروژه :

در این پروژه خدمات نگهداری، پشتیبانی و رفع عیب از زیرساخت مجازی سازی (WMware ESXi 5.0) شرکت آبفا اراک انجام می شود.

هدف و محدوده پروژه :

هدف از این پروژه پیاده سازی و بهینه سازی زیرساخت مجازی سازی، ذخیره سازی و پشتیبان گیری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می باشد.

خلاصه پروژه :

در این پروژه خدمات پیاده سازی و بهینه سازی زیرساخت مجازی سازی (WMware)، ذخیره سازی (SAN Storage) و پشتیبان گیری (TAPE) سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بخش های مختلف انجام شده است. بهینه سازی و ارتقاء زیرساخت مجازی سازی به نسخه ESXi 5.1 ، پیکربندی راهکارهای DRS، FT، Vmotion، HA و SRM، بهینه سازی ساختار توزیع ترافیک (Load Balancing و NIC Teaming) سرورها ، بهینه سازی ساختار مدیریت منابع و مانیتورینگ، بهینه سازی راهکارهای پشتیبان گیری از VMware Machine ها و … از اهم فعالیت های انجام شده در این پروژه بوده است.

هدف و محدوده پروژه :

هدف از این پروژه طراحی و پیاده سازی شبکه محلی سازمان حزب موتلفه اسلامی بوده است.

خلاصه پروژه :

در این پروژه وضعیت مطلوب شبکه محلی ساختمان های ستادی سازمان حزب موتلفه اسلامی در حوزه های همبندی، آدرس دهی،مسیریابی، امنیت، مدیریت ، مجازی سازی و سرویس های شبکه محلی طراحی و پیاده سازی شده است.

هدف و محدوده پروژه :

هدف از این پروژه امکانسنجی، طراحی و پیاده سازی شبکه گسترده و مرکز داده موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج (ع) بوده است.

خلاصه پروژه :

در این پروژه فعالیت های امکانسنجی، اخذ خطوط مخابراتی شبکه گسترده، طراحی، پیاده سازی و بهینه سازی در حوزه های کلان: ساختار آدرس دهی، مسیریابی، امنیت، کیفیت سرویس (QOS) و مدیریت در سطح 500 شعبه موسسه و 2 مرکز داده انجام شده است.