آموزشی

معرفی بهترین تجهیزات شبکه سیسکو در ایران

سیسکو

امروزه با توجه به استفاده بیشتر صنایع، خانه ها و اداره ها از شبکه اینترنت، استفاده از تجهیزات مرتبط با آن نیز بیشتر شده است. از تجهیزات مرتبط با شبکه که توسط شرکت سیسکو تولید می شود می توان به سوئیچ ها و روترها اشاره کرد. برای معرفی بهترین تجهیزات شبکه سیسکو در ایران با ما همراه باشید.

شرکت فناوران عصر شبکه پاسارگاد، از پیشروان ارائه خدمات شبکه در ایران است که در زمینه خدمات طراحی و راه اندازی میز خدمت و سایر سرویس های تحت شبکه فعالیت می کند. برای دریافت مشاوره تخصصی در این زمینه با شماره زیر تماس بگیرید.

02188032385

روتر سیسکو

روتر سیسکو نقش تکنیکی تری در یک شبکه ایفا می کند. به این صورت که در واقع وظیفه روتر ها این است که به هر شبکه یک IP مجزا اختصاص دهند تا هنگام دریافت و ارسال اطلاعات بتوانند به راحتی IP ها را شناسایی کنند. در واقع منظور از آی پی IP، همان آدرس مشخص برای هر شبکه است. به این طریق، داده های ارسال شده و دریافتی می دانند که به کدام آدرس باید وارد شوند. درست مانند آدرس دهی در سیستم پست و خرید اینترنتی یا ارسال نامه و کارت پستال برای یک دوست! 

در این میان روتر سیسکو همچون سوئیچ سیسکو یکی از با کیفیت ترین و محبوب ترین انواع روترهای عرضه شده در بازار است. روتر سیسکو هم استفاده خانگی دارد، هم برای سازمان ها، صنایع و دفاتر بزرگ و کوچک قابل استفاده است.

 دستگاه روتر می تواند اطلاعات را بین یک دستگاه با چند دستگاه و چندین دستگاه با هم انتقال دهد. روتر سیسکو نیز انواع مختلفی دارد. برخی از آن ها تا 50 نفر را پشتیبانی می کنند. برخی دیگر تا میلیون ها نفر را ساپورت می کنند. بسته به نیازی که دارید می توانید یک مدل را انتخاب کرده و تهیه کنید.

 

معرفی سوئیچ سیسکو

یک شبکه کامپیوتری که در شرکتی بزرگ، کوچک یا حتی در خانه ها استفاده می شود، به امنیت بالا احتیاج دارد. وظیفه تجهیزات شبکه سیسکو همچون سوئیچ سیسکو شبیه به یک ترمینال است که نقطه اتصال محسوب می شود. سوئیچ سیسکو به دستگاهی اطلاق می شود که مدیریت و پخش داده ها در شبکه را برعهده می گیرد. سوئیچ سیسکو، روترها و نودهای شبکه (Nodes) را متصل می کند. به این وسیله می تواند داده های دریافتی را پردازش کرده و بفهمد که کدام داده و فریم به کدام پورت ارسال شده است.

سوئیچ سیسکو انواع مختلفی دارد که معروف ترین آن ها مدل 24 پورت POE با مدل WS-C2960-24PC-L است و امنیت بالای آن باعث محبوبیت این محصول شده است. این محصول امکانات زیادی دارد. می توانید به کمک آن به صدا، ویدیو، کنترل دسترسی و احراز هویت فرد دسترسی پیدا کنید. باید گفت که شرکت سیسکو یکی از بهترین کمپانی ها در تولید تجهیزات شبکه در ایران است.

بیشتر بخوانید:تجهیزات سیسکو چیست [ آشنایی با کاربرد تجهیزات Cisco]

سوئیچ دیتا سنتر

دیتا سنتر ها یا مراکز داده با داده های وسیع تری روبرو هستند. این مراکز مسئولیت پردازش داده های بزرگ، ذخیره آن ها و ارائه سرویس به کاربران را در کمترین زمان برعهده دارند. اندازه یک دیتا سنتر با توجه به میزان پشتیبانی آن از شرکت ها می تواند کوچک  به اندازه یک اتاق یا به بزرگی چندین ساختمان باشد. به همین دلیل، یک دیتا سنتر به پهنای باند بیشتر و ظرفیت بیشتری برای ذخیره، انتقال و پردازش داده ها لازم دارد. سوئیچ دیتا سنتر سیسکو وظیفه انتقال اطلاعات با سرعت بالا را بر عهده دارد.

در توسعه نرم افزارها، به میکروسیستم هایی احتیاج است که بتوان از طریق آن ها ارتباط برقرار کرد. استفاده و تعبیه این میکرو سیستم ها به پهنای باند و سرعت بالایی احتیاج دارد تا به خوبی کار کند. 

این حجم از اطلاعات در کنار پردازش و انتقال داده به حفظ امنیت بالایی نیز احتیاج دارد. محافظت از این اطلاعات بر عهده سوئیچ دیتا سنترها است. سوئیچ دیتا سنتر سیسکو  انواع مختلفی دارد. اما، همگی یک هدف را دنبال می کنند. سوئیچ دیتا سنتر سیسکو زیرساخت خوبی برای شبکه ایجاد می کند.

در واقع این سوئیچ ها نقطه تلاقی ارتباط بین تلفن های تحت شبکه و خود شبکه هستند. سوئیچ دیتا سنتر، اطلاعات را از یک مبدا دریافت می کند و سعی می کند به مقصد درست خود انتقال دهد. یعنی سوئیچ دیتا سنتر می داند که داده ها را قرار است از کجا به کجا انتقال دهد.

فایرول سیسکو

فایروال یا دیوار دفاعی، به سیستمی گفته می شود که برخی فاکتورها را در یک شبکه مدیریت می کند. فایروال Firewall میزان ترافیک و دیتای ورودی و خروجی در یک شبکه را کنترل می کند. تا جایی که، می تواند میزان ترافیک را بر اساس قوانین امنیتی تعریف شده تعیین کند. یعنی ترافیک را بلوکه کند یا اجازه دهد این میزان ترافیک در شبکه جریان داشته باشد.

 در واقع فایروال در خط مقدم شبکه است و از ورود دیتای نامناسب و مخرب به شبکه جلوگیری می کند. فایروال سیسکو یکی از بهترین انواع محصولات مربوط به شبکه است که کیفیت بالایی دارد. این محصول در انواع مختلفی ساخته شده است که هر کدام میزان حافظه منحصربه‌فردی دارند و توان عملیاتی هر کدام با توجه به نیاز شما می تواند متفاوت باشد.  

آی پی فون های سیسکو

آی پی فون ها که به IP Phone نیز معروف هستند، در واقع تلفن‌هایی هستند که در مسیر شبکه قرار می گیرند. این تلفن ها قابلیت انتقال صدا و تصویر را در بستر شبکه دارند و مستقیم به شبکه متصل می شوند. سپس، صدا را از طریق شبکه به IP Pac و بالعکس منتقل می کنند. آی پی فون ها انواع مختلفی دارند و معمولا بر اساس میزان پشتیبانی از تعداد خطوط دسته بندی می شوند. برخی از آی پی فون سیسکو، به عنوان یکی از بهترین برندها در تولید آی پی فون، یک یا دو خط را پشتیبانی می کنند. برخی دیگر علاوه بر پشتیبانی خطوط بیشتر، قابلیت برقرار تماس تصویری نیز دارند.

WAN AGGREGATION

استفاده از اینترنت به ویژه برای شرکت هایی که نیاز مبرم به اینترنت دارند همچون تنفس هوا می تواند حیاتی باشد. چرا که اینترنت برای آن ها به منزله ارتباط مستقیم با مشتری است. نبود اینترنت می تواند خسارت های جبران ناپذیری را برای آن ها ایجاد کند. این شرکت ها باید از WAN ها استفاده کنند.  

بهینه سازی شبکه گسترده اینترنت یا WAN AGGREGATION برای شبکه های سازمانی کاربرد زیادی دارد. به ویژه زمانی که نوبت به کاهش استفاده مکرر از پهنای باند می شود، با کاهش میزان پهنای باند با حذف داده های تکراری و به کار بردن دسترسی به تصاویر، اسناد و فایل‌های دیگر این کار را انجام می دهند.  مسئولیت سیسکو WAN AGGREGATION در روترها افزایش میزان سرعت است.

 کلام آخر

در این مقاله به معرفی محبوب ترین تجهیزات سیسکو در بازار ایران پرداختیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

 

خرید بهترین تجهیزات شبکه سیسکو

آیا به دنبال یک سوئیچ قدرتمند و قابل اعتماد هستید؟ آیا به دنبال یک سوئیچ با عملکرد بی نقص و امکانات پیشرفته هستید؟ پس سوئیچ سیسکو انتخابی بی نظیر برای شماست!

سوئیچ سیسکو به عنوان یکی از برترین و معتبرترین برندها در صنعت شبکه، با بیش از ۳۰ سال تجربه و نوآوری، به شما کیفیت و قابلیت بی نظیری ارائه می دهد. با سوئیچ سیسکو، شما از عملکرد بی نقص، امنیت بالا و مقیاس پذیری فوق العاده برخوردار خواهید بود. بهترین برند سوئیچ شبکه

امکانات پیشرفته سوئیچ سیسکو شامل مدیریت مرکزی ساده و کارآمد، پشتیبانی از استانداردهای بین المللی، مکانیزم های امنیتی قوی و قابلیت توسعه و ارتقاء آسان است. با سوئیچ سیسکو، شما می توانید شبکه ی خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید و از سرعت و کارایی بالایی برخوردار شوید.

برای دریافت مشاوره تخصصی در این زمینه با شماره زیر تماس بگیرید.

02188032385

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.