آموزشی

معرفی بهترین فایروال های شبکه 2024

فایروال

فایروال های شبکه چه ویژگی هایی دارند و استفاده از آن ها چه تاثیری در افزایش امنیت کسب و کار دارد؟ سوالی که بسیاری از کاربران و صاحبان کسب و کار به دنبال پاسخ آن هستند، در واقع آن ها از خود میپرسند که بهترین فایروال ساخت کدام برند است و چه چیزی باعث تمایز در عملکرد این ابزارها خواهد شد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی تمام سوالات عنوان شده بپردازیم.

معرفی فایروال شبکه

Firewall یا همان دیوار آتش راهی سخت و نفوذ ناپذیر برای پیشگیری از ورود های ممنوع است. این ابزار کاربردی در شبکه از دیتا و اطلاعات در برابر حملات، نفوذ و هک ها جلوگیری می کند. فایروال ها عملکرد پرقدرت در مقابل هرگونه دسترسی غیر مجاز به دیتا دارند و  تمام تهدیدات مربوط به حریم خصوصی را از بین می برند. این ابزار به دو صورت سخت افزاری و نرم افزاری تولید می شود که هر یک دارای قابلیت های متعدد و ویژگی های متفاوت هستند.

عملکرد فایروال های شبکه به چه صورت است؟

فایروال ها ابزاری کاربردی و بسیار قوی هستند که به منظور جلوگیری از دسترسی های غیر مجاز مورد استفاده قرار میگیرند. این ابزار در قسمت ورودی شبکه قرار می گیرند و کلیه بسته های ورودی را مورد بررسی قرار می دهند. این ابزار فایل ها و گزارشات را بررسی و با توجه به معیار های مشخص شده؛ آن ها را مقایسه می کنند. مسیریابی تمام بسته هایی که در بستر شبکه جابجا می شوند بر عهده این ابزار است، در صورت مشاهده هرگونه درخواست اقدام به log برداری کرده و در برخورد با هر مورد مشکوک هشدار ها را برای مدیر شبکه ارسال می کند.

آشنایی با انواع فایروال های شبکه

فایروال های شبکه ابزار های کاربردی هستند که به واسطه داشتن عملکرد متفاوت، در گروه بندی های خاصی نیز قرار می گیرند که شامل موارد زیر هستند:

  • فایروال های نرم افزاری
  • فایروال های سخت افزاری

این تجهیزات در نوع ساختار و ماهیت با هم کاملا متفاوت هستند اما در نهایت عملکرد مشابه دارند. از دیگر معیار های گروه بندی فایروال ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فایروال مداری
  • فایروال فیلترینگ بسته
  • فایروال بررسی کننده وضعیت
  • فایروال های پروکسی یا واسط

فایروال ها را می توان امنیتی ترین لایه شبکه معرفی کرد که به منظور ایمن سازی شبکه و بهبود عملکرد آن مورد استفاده قرار می گیرند.

معرفی بهترین برند های تولید کننده فایروال شبکه

در سال های اخیر شاهد هک شدن سایت های خبری، بیزینس های معتبر و … در سطوح داخلی و خارجی بوده ایم، شبکه هایی که با وجود امنیت بالا باز هم از تهدید ها و حملات سایبری در امان نبوده اند. بدون شک این رویداد های خبری در سطح جهانی بازتاب های متفاوتی داشته و همین امر سبب شده که شرکت های تولید کننده ابزار و تجهیزات امنیتی به دنبال روش های ایمن سازی بهتر باشند.

در میان تولید کنندگان برتر، برند های متعددی وجود دارند که با تولید انواع فایروال های شبکه بهترین امکانات و قابلیت ها را در اختیار کاربران قرار می دهند. در میان برند های مطرح دنیا، سه برند فایروال سیسکو، جونیپر و F5 با ارائه عملکرد متفاوت بهترین انتخاب برای افزایش امنیت اطلاعات به شمار می آیند.

فایروال سیسکو

سیسکو یکی از بزرگترین طراحان و تولید کنندگان انواع ابزار و تجهیزات است که با تولید بهترین فایروال؛ امنیت بالایی برای دیتا و اطلاعات مجموعه های مختلف فراهم می کند. این ابزار به واسطه داشتن ویژگی های عالی و منحصر بفرد، یک انتخاب عالی برای محافظت از اطلاعات دیتاسنتر های بزرگ و کوچک در برابر تهدیدات و نفوذ غیر مجاز به شمار می آید.

از مهم ترین ویژگی های فایروال سیسکو می توان به رابط کاربری ساده و خط مشی های آسان اشاره کرد. تیم پشتیبانی فنی فوق العاده قدرتمند به کاربران کمک می کند تا بتوانند هر گونه باگ و خطا را در هر ساعت از شبانه روز برطرف کنند. هزینه نصب و راه اندازی کم و قیمت مناسب از دیگر ویژگی های قابل توجه این ابزار به شمار می آید.

فایروال سیسکو در ابعاد و اندازه های مختلف طراحی شده اند و به کاربران این اجازه را می دهند تا بتوانند در شرکت های بزرگ و کوچک از این تجهیزات به شکل کاربردی استفاده کرد.

فایروال جونیپر

این برند در طراحی و تولید این محصول خود از جدید ترین امکانات استفاده نموده، عملکرد فوق العاده، قابلیت مقیاس پذیری بالا، امکان ترکیب و تلفیق با سایر سرویس های امنیتی از مهم ترین ویژگی های این ابزار به شمار می آید. از این فایروال می توان در بخش های مختلف مانند انواع دیتاسنتر در ابعاد مختلف، پورتال سازمانی و .. استفاده کرد.

فایروال جونیپر مجموعه ای از دستگاه های مجازی و فیزیکی است که امکان گسترش و مقیاس پذیری بالا را فراهم می کند. این نوع از فایروال های شبکه می تواند از انواع دیتا سنتر های بدون محدودیت در اندازه و ابعاد پشتیبانی کند.

از دیگر قابلیت های منحصر به فرد این نوع فایروال می توان به حفظ و نگهداری استاندارد از کلیه اطلاعات در برابر تهدیدات امنیتی اشاره کرد. قابلیت انعطاف پذیری بالا و در دسترس بودن از دیگر ویژگی های این ابزار کاربردی به شمار می آید، همچنین می تواند جلسات زیادی را پشتیبانی کرده و تاخیر در عملکرد را به 1Tbps برساند که به واسطه آن از می توان از عملیات سریع، امن و مفید پورتال سازمانی و دیتاسنترها پشتیبانی کند.

فایروال F5

یکی دیگر از محبوب ترین Firewall های جهانی که قابل امنیت بالا و مقابله با تهدیدات امنیتی را برای شرکت های بزرگ فراهم نموده، فایروال F5 است. شاهکار بی نظیر که به عنوان بهترین WAF برای شناسایی کلیه تهدیدات و حملات مورد استفاده قرار می گیرد. 

کیفیت بالا و عملکرد فوق العاده فایروال اف 5 سبب شده تا در دسته پرفروش ترین ابزار امنیتی قرار بگیرد، از ویژگی های قابل توجه این ابزار می توان به امنیت فوق العاده، پایداری قابل توجه سرویس های تحت وب اشاره کرد. هدف استفاده از این نوع فایروال، شناسایی حملات تحت وب با توجه به مبدا حملات، شناسایی تهدیدات و مقابل با آن ها، محافظت همه جانبه از اطلاعات و دیتا، اطمینان از عملکرد صحیح برنامه های کاربردی تحت وب، امنیت بالا، کاهش هزینه ها و … اشاره کرد.

این ابزار با راندمان بالا، پایش رفتار کاربران، مانیتورینگ کلیه عملیات تحت شبکه را بررسی و حملات احتمالی را شناسایی و خنثی می کند.  سازگاری و مطابقت با برترین استاندارد های جهانی که در حوزه برنامه های وب وجود دارد به همراه برقراری سیاست های جدید از دیگر قابلیت و ویژگی های فایروال اف 5 به شمار می آید.

جمع بندی

فایروال های شبکه مهم ترین ابزار برای حفظ و نگهداری از اطلاعات هستند که دسترسی های مشکوک را شناسایی و از نفوذ های غیر مجاز جلوگیری می کند. اهمیت وجود این ابزار در شبکه تولید کنندگان بسیاری را بر این وا داشت تا با طراحی و تولید نمونه های مختلف از انواع فایروال ها به صورت سخت افزاری و نرم افزاری، بخش عمده ای از فروش بازار را به خود اختصاص دهند. اگر به دنبال خرید نمونه های متفاوت از این ابزار هستید، توصیه می شود با شرکت فناوران عصر شبکه پاسارگاد به شماره 02188032385 تماس بگیرید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.